fredag 10. april 2009

Skumsjøen- påskecup 2

Da var det tid for paaschecup del 2, på skumsjøen.. Ikke mye å skrive hjem om egentlig... Føret nordover var vel til tider ett lite helvete, ei tynn iskorpe man tråkka igjennom m 30 cm overvann under.. Herlig.. Fisket nesten helt nord i sjøen, ovenfor oset, skodd med en liten sort mormyska, som vanlig... Fikk jevnt og trutt med abbor konk igjennom egentlig, med unntak av den siste timen... Men det tok liksom aldri helt av, og skjønte at dette ikke helt var min dag... Tjett å sitte i 30 cm overvann i 4 timer, så må innrømme at jeg egentlig gikk fort lei... Men gjorde vel en liten bommert den siste timen, i å ikke gå ned til Thomas og Hansen, som jeg så satt og dro jevnt med fisk rett nedenfor meg... Men tenkte det ikke var noe vits i ødelegge for dem... Hadde kanskje forhåpninger om en tredjeplass da jeg gikk inn igjen, visste jo at Thomas og Odd Henning var i en egen klasse... Men mine 224 abborer, 8190 gram, holdt kun til en bedrøvelig 6.plass... Må si ganske så skuffende...Med litt mer ståpåvilje den siste timen hadde nok 3.plassen vært innen rekkevidde... Men, det er for sent å få gjort noe med nå... De siste konk. på skumsjøen har jeg generelt gjort det litt for dårlig, så må skjerpe meg litt her....

Hansen vant idag med 11.6 kg på sine 333 abborer... Grattis til han!!:-) Har jo nesten blitt en tradisjon at han vinner langfredagskonken på skumsj... Halfdan sa jo før start at det var 99.1% sikkert at Hansen kom til å vinne, så var jo ingen oddsbombe :-).. Thomas ble nr 2 med 10,9 kg... Halfdan vant veteran, Sonni vant vet.damer og May Østbye vant dameklassen.. Så det var fin innsats av klubben:-)

Påskecupen avsluttes imorgen på grønnsjøen, så da får vi se hvordan det går.. Har vel egentlig ingen god følelse, men målet er topp 3 :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar