lørdag 4. april 2009

Sillongen-Totenmesterskap (Påskecup 1)

Da var det også i år kommet til palmehelga, og med det tradisjonen tro totenmesterskap(mortemesterskapet) på sillongen. Været for dagen var virkelig upåklagelig, strålende sol og nesten t-skjortetemp. Hadde idag ladet stikka med sepeteus 55 mm, og en liten rød og gul "mortekrok":) Trasket som vanlig opp mot "pumpehuset", en plass som har gitt mye fisk før, og da i hovedsak mort. Men her var det kun noen få små abborpinner. Turen gikk da videre oppover til en kar, som også i år hadde klart å samle morten rundt seg.. Borret noen hull på 5 metersgrensa rundt han, og fikk en del mort i det ene hullet, tipper jeg hadde rundt 35-40 mort der, dabbet så av... Fisket meg da nedover igjen langs "jordkanten", med heller labert resultat. Så det satt ei klynge utafor der stupetårnet sto en gang i tida.. Prøvde noen gamle hull der, med bra resultat i ett av dem, ca 25 mort tenker jeg..Ble også her tregere, valgte da å gå over til motsatt side av vannet igjen. Det resulterte i ca 20 abborer langs landet der de siste 25. min... Fangstresultatet ble tilslutt 80 mort, 28 abborer, 2 ørreter... 5910 gram... Trodde ikke vekta var så høy, hadde vel gjetta på ca. 4.5 kg før jeg gikk inn igjen.. Men greit det går den veien av og til :-) Kan vel nevnes at morten tok best ca 1 meter over bunn, ihvertfall etter at du fikk den igang.. Kan ofte være lurt å truge mer i høla etter morten, da den hele tida sirkulerer rundt.. Så er litt mer tålmodighetsprøve det enn abborfiskinga.. Må nok si at jeg foretrekker å lete opp abbor fremfor å sitte å truge etter mort.. Litt mer realt fiske det!! Fangsten min viste seg å holde til SEIER, ihvertfall i herreklassen..:-) Årets totenmester ble Lars Bekkensten med 6,4 kg, gratulerer til han :-) Han vant da også veteranklassen foran Morten og Halfdan.I seniorklassa ble Per Furuseth nr 2 m 5.4 kg og Thomas nr 3 m 4.2 kg.. Dette var også første stevne av tre i påskecupen... Nei, men da er det bare å begynne å klargjøre stikker til torsdagens østlandsmesterskap på eina... Så får vi satse på pallplass der å;-) Hadde vært artig ihvertfall.. Men tror kanskje Thomas`n blir hard å slå der!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar