torsdag 9. april 2009

Østlandsmesterskapet 2009

Da var det blitt skjærtorsdag, noe som betyr ØM på Einafjorden... Stikka var igjen ladda m sepeteus 55 og papegøyekrok.. Startet i tradisjonen tro i "hølet" mitt ved brudholmen, sammen med ca 15 andre.. Fikk 4-5 m engang, så 3 i det andre hullet og 1 i det tredje... Så dabbet fort av, abboren har veldig lett for å bli skremt når så mange borrer på ett såpass lite område... Så, gikk da 50 meter lenger nord, og fikk her en 2-3 stk i 3-4 hull på rad, før det var jevnt slutt på bettet... Da var det gått ca 1 time og 15 min, og med ca 1,5 kg i sekken var det dags for å flytte seg... Turen gikk da videre nordover til noen kanter og skrenter som tidligere har gitt greit med fisk..Etter en times roting rundt omkring der , med 2 fisker på ca 50 gram som resultat, begynte jeg å slite litt... Bestemte meg for å returnere til plassen jeg hadde startet på... Fikk her da noen fisker med en gang, før jeg virkelig traff på noen gromhøl,med abbor på 2-3 hekto.... Fikk nok ca 2.5 kg her de siste 20 min.. Så det reddet da litt av æren... Men var nok noe misfornøyd med dagens fangst som endte med 40 abborer, 4795 gram... Det holdt tilslutt til 7.plass.. Årets østlandsmester ble Tom Pedersen med 8.8 kg, grattis til han... Mens kongen av øm :-), Thomas, ble nr 2 med 8,4 kg... Thomas, Dag og Halfdan vant lagkonk. , her endte Hansen, Paal og jeg på en 3. plass..

Nå er det vel bare å klargjøre mormyskastikkene til mårradagens slag på skumsjøen, og satse på litt bedre lykke der, tror nok det kan bli en "svett" dag, med tungt føre på isen, men vi får se... Satse på 10 kg+ :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar