lørdag 11. april 2009

Grønnsjøen-påskecup 3 og FM

Påskeaften var dagen for siste del av påskecupen, det var også innlagt fylkesmesterskap for oppland.. Det var strålende sol og knallforhold på isen, så alt lå til rette for en kjempefin dag på isen.. Aldri vært på isen her før, så skulle bli artig å prøve noe nytt... Det viste seg ganske raskt at her var det fisk å få, og etter en times fiske hadde jeg ca 2,5 kg, etter to virkelig gromhull.... Gikk litt tråere i time to og tre, ble trugende litt for mye på en plass som jeg fikk litt større fisk(200-250 grams), hadde vel ca 4 kg da vi gikk inn i den siste timen.. Da gikk jeg tilbake langs landet der jeg hadde fått bra den første timen, og traff på igjen fisken, og fikk nok ca 60 fisk de siste 45 min... Så var tålig greit fornøyd da sluttsignalet gikk kl 15... Totalfangsten ble 140 abborer, 6754 gram.... Alt ble idag tatt på lokkemeite, sepeteus 55 og en grønn og gul 12 krok....
Fangsten holdt til en andre plass, bare slått av ringreven Hansen :-), som vant med 7064 gram.. I påskecupen totalt ble det SEIER gitt, det var jo veldig artig :-), hadde vel ikke helt troen på det da dagen startet, så dessto artigere!!!:-)
Hansen ble da også fylkesmester, for tredje året på rad, jeg ble nr 2 og Per Olav Østby kom på tredje... I fylkesmesterkapet for lag gikk Odd Henning, Christian (Hansen jr.) og jeg helt til topps, dette var jo ekstra artig syntes jeg!:-) Retter en stor takk til Hansen-gutta....:-)
Synes grønnsjøen var ett veldig artig konk.vann, så håper også på fremtidige konkurranser her... Håper også at påskecupen kan bli en tradisjon...

Påskecup Totalres:

Kenneth Ottosen Gjøvik og Toten sfk Plassiffer 2-6-2 =53 poeng
Odd H Hansen Gjøvik og Toten sfk Plassiffer 10-1-1 =51 poeng
Thomas Ødegård Gjøvik og Toten sfk Plassiffer 5-2-- =35 poeng

Ja, ja det var den fiskepåsken det... Må vel si meg rimelig godt fornøyd med resultatene, kunne vel kanskje gått bedre både på skumsjøen og eina,men får komme sterkere her ved en senere anledning:-) Kan jo ikke klage med seier i cupen totalt :-) Førstkommende helg står snertingdalscupen for tur, så da får man prøve å gjenta bedriftene her, men, det er hardt om beinet ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar