lørdag 18. april 2009

Snertingdalscup 1 Abbortjern

Da var det klart for snertingdalscup del 1 på abbortjernet. Med kun maggot som agn gikk jeg utpå vannet med ikke de alt for store forhåpningene, men det viste seg da at det var muligheter for litt fisk også på det..Fisket med det vanlige jeg, sepeteus 55, også idag med grønngul krok.. Startet fisket til venstre fra utgang,en plass som jeg tidligere har fått greit på, fikk 2 abbor i det andre hullet, så ikke noe særlig fart her.. Gikk da mot ei grunne, nesten i sørenda, fikk her bra med fisk i 3 strake hull... Hadde vel ca 2.5 kg etter den første timen.. Ble fort flere folk her, og det dabbet av.. Fisket meg da mot litt dypere vann, men fikk ikke de store mengdene.. Gikk så mot start igjen, og fisket i det området en times tid.. Men også her ble det litt for lite fisk... Søkte meg da etterhvert ut på litt dypere vann igjen, og traff igjen på litt fisk med ca 20 min igjen, fikk nok 1.5 kg i det nest siste hullet.. Sluttres. ble 79 abborer, 5258 gram, endte med det på 4.plass... Viste seg å bli ganske jevnt, ihvertfall fra 2-5 plass.Thomas på andre hadde 5390 gram og Paal på femte hadde 5253 gram, så her blir det spennende om pallkjempinga imorgen.. Uovervinnelige Hansen vant også idag, sin tredje strake seier, med 6,9 kg, og har med det ett kjempeutgangspkt. for imorgen.. I totalsammendraget er Reidar Moen på andreplass etter seier i veteranklassen med ca 6 kg.. Så da ser man hvordan det ligger an før mårradagen.. Målet er å prøve å berge en pallplass totalt, blir nok kjemping om andreplassen tenker jeg, tror Hansen blir hard å ta igjen... Men treffer man noen gromhull, så vet man aldri.. Vi får se imorgen davettu:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar