søndag 10. mai 2009

Nitelva Hellerudsletta-GP 2

Etter testfisking her den 1.mai hadde jeg litt trua før start... Trekte plass nr 2 på seksjon A, og var godt fornøyd med det... Hadde blanda 2 kg bremes og 1 kg superfond, pluss en kilo mortefor- sånn i tilfelle.. Rigga feederstanga med 40 grams feeder og 12`r krok, pluss at jeg rigga 5 meter toppknyt i tilfelle morten var på hugget... Skjøt ut 12 baller på ca 30 meter, og 5 baller inne på 5 meter... Så var fisket igang... Satset som vanlig med feederen.. Og på det tredje kastet var det kontakt.. Men mista den... Og sånn fortsatte det.. Det beit og beit, og jeg mista og mista... Men ,endelig, etter 1 time ble det fisk i nettet.. En mort på 150 gram. Så fortsatte det med bett omtrent på hvert kast, og jeg fortsatte å miste.... Rimelig frustrerende, mildt sagt... Mistet 3 brasmer og 1 buk rett foran beina, akkurat i det jeg skulle håve de, og det viste seg at dette var det nærmeste jeg kom noe mere fisk denne dagen. Endte dermed opp med morten på 150 gram, rimelig nedtur kan man si, hehe..... Vet ikke hva galt jeg gjorde, men tror det ble for mye motstand i 40 grams feederen når jeg gjorde tilslag. Pluss at det var enormt mye gress på plassen min, så jeg kjørte fast mye fisk i det også...Men, tross alt hadde jeg gjort noe riktig og da, jeg fikk jo inn fisk på forplassen min, det var jo fisk på plassen hele konkurransen, så var det dette med å få den opp da, hehe.... Men må bare ta med dette som ett steg i lærlingsprossesen innen moderne meite :-) Man lærer stadig... Håper å komme litt sterkere tilbake ved en senere anledning :-)
Totalvinner idag ble Ivar Borthen, grattis til han! :-)


Resultatene ble som følger:

seksjon A

nr.1 Ivar Borthen Trysil 9970 gr 4
nr.2 Krzysztof Frankiewicz Raufj 9350 gr 6
nr.3 Geir Tenåsen Raufj 6470 gr 7
nr.4 Thomas Ødegård Gjøvik 6030 gr 3
nr.5 Odd H.Hansen Gjøvik 5350 gr 5
nr.6 Alexander Dokk Gjøvik 4700 gr 1
nr.7 Kenneth Ottosen Gjøvik 150 gr 2

seksjon B

nr.1 Steinar Kalfoss Raufj 7520 gr 14
nr.2 Dag E.Nygårdseter Raufj 6310 gr 11
nr.3 Ralf Kruger Gjøvik 4900 gr 16
nr.4 Philip Roberts Maver cc 4300 gr 15
nr.5 Raino Nabben Raufj 3430 gr 13
nr.6 Tommy Strengelsrud Raufj 1400 gr 10
nr.7 Kjell J Nerhagen Trysil 1230 gr 12

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar